Panaszügyintézés az e-kereskedelemben (szóbeli panasz)
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszunkat telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával (pl. Skype) is megtehetjük. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszunkat személyesen is közölhetjük az eladóval.
Ebben az esetben a szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni. Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy az eladó köteles a panaszról jegyzőkönyvet felvenni. Az eladó személyesen közölt szóbeli panasz esetén köteles a jegyzőkönyv másolatát a fogyasztó részére átadni. Telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszról készített egyedi azonosítószámmal rendelkező jegyzőkönyv másolatát az eladó a vásárló részére legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg köteles megküldeni. [ http://www.nfh.hu/node/15 ]
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
Az illetékes Területi Főfelügyelőség melynek elérhetősége adatait linken érhető el: http://www.nfh.hu/teruleti
Az illetékes békéltető testület melynek elérhetősége adatait linken érhető el: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
Online vitarendezési platform melynek elérhetőségének az alábbi linken érhető el: webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=H
További hasznos információk a Blog bejegyzések menüpont alatt!