Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. Mi lesz így a fogyasztói panaszokkal?

2017. január 25. szerda, 12:31 B.E.
Nyomtatás
TwitterFacebookGoogle bookmark

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napján jogutódlással megszűnt. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.

Jelenleg a fogyasztók 197 járási hivatalhoz fordulhatnak fogyasztói panaszokkal. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/ A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek.

forrás: http://fogyasztovedelem.kormany.hu