Külföldi székhelyű webáruházból vásárolna? Ezeket jó ha tudja
Hazánkban is gombamód elszaporodtak a külföldi székhelyű webáruházak. A vásárlók sok esetben nem is gondolják, hogy egy magyar nyelvű webáruházat esetleg egy külföldi székhelyű cég üzemeltet. Fontos tisztázni, hogy a magyar nyelvű megjelenés és a webáruház internetes címében található ".hu" kiterjesztés nem egyenértékű azzal, hogy a webáruház üzemeltetője magyarországi székhellyel, telephellyel, vagy ügyintézési irodával rendelkezne.
Ezért internetes vásárlás előtt mindig tájékozódjunk a webáruházat üzemeltető cégről. Amennyiben kiderül, hogy a webshop külföldi székhelyű és hazánkban nincs sem telephelye, sem pedig ügyintézési irodája, úgy érdemes mérlegelni, hogy az előnyök mellett milyen problémák merülhetnek fel. Előfordulhat, hogy a termékhez nincs magyar nyelvű használati útmutató, nem felelnek meg a hazai szabványoknak, illetve a megrendelt termékkel kapcsolatos reklamációt nagy mértékben megnehezítheti a kapcsolatfelvétel és az idegen nyelvű kommunikáció.
Fontos tudni, hogy amennyiben az Európai Unió bármely tagállamából elektronikus úton vásárolunk, úgy megilleti a fogyasztót a 14 napon belüli elállási jog, illetve külföldi székhelyű online boltok esetében a termékekre az adott ország garanciális és jótállási feltételei és az eladó által meghatározott szabályok lesznek az irányadóak.
Nemzetközi márkák esetében gyakori eset, hogy a gyártó a termékre úgynevezett nemzetközi garanciát vállal, így a fogyasztónak lehetőség van a gyártó által fenntartott szervízhálózat bármelyik tagjához fordulni.
Izland, Norvég vagy az Európai Unió bármelyik tagállamában vásárolt termékkel kapcsolatos minőségi, garanciális probléma esetén a fogyasztóknak az Európai Fogyasztói Központon ingyenes jogi és szakmai segítséget nyújt. A http://magyarefk.hu weboldalon további információk találhatók a külföldi vállalkozásokkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszaik és jogvitáik rendezésére.
További hasznos információk a Blog bejegyzések menüpont alatt!