logofront.png
2016. szeptember 23. péntek, 21:10 B.E.
TwitterFacebookGoogle bookmark

Egyre többször fordul elő magánszemélyek és cégek esetében is, hogy meg nem rendelt csomag érkezik a nevükre, illetve telefonon vagy email-en értesítik őket az ingyenes, bemutató ajándékcsomag érkezéséről.

Javasoljuk, hogy olyan küldeményt, melyet biztosan nem rendeltek meg, ne vegyenek át, ezzel megakadályozható a későbbi probléma kialakulása. Amennyiben a fogyasztó postaládájába dobták be a kéretlen csomagot, vagy a termék átvételekor az átvevőtől nem kértek aláírást, akkor a legjobb, ha semmit nem teszünk. A jelenleg hatályos szabályozás szerint a vállalkozások olyan termék értékesítése, vagy szolgáltatás nyújtása esetében, amelyre nézve nem jött létre szerződés, ellenszolgáltatást nem követelhet.

Amennyiben átvettük a csomagot és kézbesítés során átvételi elismervényt is aláírtunk, akkor a csomag átvételével a terméket küldő és a terméket átvevő között létrejött a szerződés. Ebben az esetben a fogyasztót megilleti a termék átvételétől számított  14 napon belüli indoklás nélküli elállási jog, melyet célszerű email-en bejelenteni az eladó felé.

Fontos tudni, hogy néhány termék esetében (étrend-kiegészítők, kozmetikumok, higiéniás termékek) a termék felbontása, vagy a védőfólia eltávolítása után a fogyasztót már nem illeti meg a 14 napos elállási jog. Ezért célszerű először a termék csomagolásán, vagy a csomagban található terméktájékoztatón található információkat elolvasni és csak akkor bontsuk fel a terméket, ha tényleg ki szeretnék próbálni, és számolunk azzal az eshetőséggel, hogy ennek pénzügyi vonzata is lehet.

Amennyiben ingyenes csomagot kaptunk és távételi elismervényt is aláírtunk, abban az esetben gyakran aláírjuk, hogy az első ingyenes csomag után további csomagokat is megrendelünk, melyekért már fizetni kell. Ebben az esetben legjobb ha írásban jelezzük a cég felé az elállási szándékunkat.

Forrás : nfh.hu

 

További hasznos információk a Blog bejegyzések menüpont alatt!


Vásárlói kisokos

Tudja, hogy melyek azok az információk amelyeket mindenképp ellenőriznie kell mielőtt bármit megrendelne az interneten?


Irányelveink

Célunk az elektronikus kereskedelembe vetett bizalom erősítése és a vásárlásokban rejlő kockázatok csökkentése.

Regisztráció

Webáruházak, internetes kereskedők, online értékesítési felülettel rendelkező szolgáltatók részére.