logofront.png

Blogbejegyzések

2020. július 22. szerda, 20:14 B.E.

A szavatosság és jótállás szabályai a 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendeletben foglaltak alapján 2021-ben az alábbiak szerint módosul.

A jelenlegi szabályozást felváltja az úgynevezett sávos jótállás mely következtében a termék ára befolyásolja a termékre vonatkozó kötelező jótállási idő intervallumot.

· 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

· 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

· 250 000 forint eladási ár felett három év

A kormányrendelt egyértelműsíti, hogy ha 15 napon belül nem javítható a termék, akkor erről tájékoztatni kell a fogyasztót. Ha három javítás után negyedik alkalommal ismét meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, akkor a vállalkozás köteles lesz cserélni azt.

Bevezetésre kerül az e-jótállási jegy, melyet a  vállalkozás a  legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsájtani.

Továbbá a jótállás alá tartozó termékek köre az alábbiak szerint módosul:

- nyílászárók 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;

- árnyékolástechnikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa,       napellenző, szalagfüggöny;

- kaputelefon, riasztóberendezés, kamerás megfigyelőrendszer 10 000 Ft eladási ár felett;

- garázskapu és egyéb kapu meghajtás, vezérlés 10 000 Ft eladási ár felett;

- zuhanykabin, kád, csaptelep 10 000 Ft eladási ár felett;

- napkollektor, napelemrendszerek 10 000 Ft eladási ár felett;

- játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón 10 000 Ft eladási ár felett;

- külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt drónok 10 000 Ft eladási ár felett;


 

Forrás:[http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK20140.pdf]

 
2020. február 06. csütörtök, 09:12 B.E

A webáruházaknak egyértelműen és közérthetően tájékoztatnia kell a vásárlót a megvásárolni kívánt áru teljes vételáráról, ideértve a különböző szállítási és az egyéb járulékos (csomagolási) költségeket is. Amennyiben a webáruház vállalta a megrendelt termék kiszállítását - ellenkező megállapodás hiányában - a webáruház köteles a megrendelt terméket 30 napon belül kiszállítani. Amennyiben a vásárló nem kapja meg a megrendelt terméket 30 napon belül (vagy az előre egyeztettet időpontig) abban az esetben emlékeztetni kell a webáruházat, hogy a kézbesítés nem történt meg, és észszerű haladékot kell biztosítani az termék kiszállításához. Amennyiben a kereskedő a meghosszabbított időpontig sem szállítja ki az árut, abban az esetben a vásárló jogosult a szerződés felbontására. A vásárlónak nem kell haladékot adni abban az esetben, ha a kereskedő megtagadja a termék kézbesítését, vagy a közös megegyezéssel megállapított határidő fontos.

 

forrás: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shipping-delivery/index_hu.htm

 

 
2020. január 06. hétfő, 00:00 B.E.

Hazánkban is gombamód elszaporodtak a külföldi  székhelyű webáruházak. A vásárlók sok esetben nem is gondolják, hogy egy magyar nyelvű webáruházat esetleg egy külföldi székhelyű cég üzemeltet. Fontos tisztázni, hogy a magyar nyelvű megjelenés és a webáruház internetes címében található ".hu" kiterjesztés nem egyenértékű azzal, hogy a webáruház üzemeltetője magyarországi székhellyel, telephellyel, vagy ügyintézési irodával rendelkezne.

Bővebben...
 
2019. november 20. szerda, 00:00 B.E

A karácsonyi ajándékok beszerzésének egyre elterjedtebb formája az online vásárlás. Nem is csoda, hiszen így kényelmesen, a zsúfolt bevásárlóközpontokat elkerülve, egy két kattintással tudjuk megrendelni szeretteink számára a karácsonyi ajándékokat.
Amennyiben a karácsonyi ajándékot online rendeljük meg célszerű az alábbi tanácsokat megfontolni:
•    Lehetőleg olyan webáruházból rendeljünk, ahonnan már korábban is rendeltünk;
•    Lehetőség szerint válaszunk utánvételes fizetési, vagy személyes átvételi lehetőséget, így nem áll fenn az a veszély, hogy a már kifizetett áru nem érkezik meg;
•    Rendelés során ellenőrizzük, hogy a termék áraként feltüntetett összeg a ténylegesen fizetendő ár, vagy ehhez még hozzátartoznak egyéb  járulékos költségek is ( áfa, csomagolási költség);
•    Amennyiben számunkra új webáruházban vásárolunk, abban az esetben már a regisztráció során legyünk óvatosak, hogy milyen személyes adatot adunk meg;
•    Vásárlás előtt mindenképp nézzen utána az adott webáruháznak a különböző fórumokon és webshop értékelő portálokon. Amennyiben az adott webáruházzal kapcsolatban sok negatív hozzászólás található, célszerű elkerülni az áruházat.
•    Vásárlás előtt hívjuk fel a webshop ügyfélszolgálatát vagy írjunk nekik e-mailt, így le tudjuk ellenőrizni, hogy felmerülő probléma esetén mennyire elérhető és segítőkész az ügyfélszolgálat.

 

 
2017. augusztus 23. szerda, 13:15 B.E

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítja a webáruház, abban az esetben a fogyasztó jogosult fogyasztói panasszal élni melyet a fogyasztó lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul.

A fogyasztó békéltető testülethez fordulásának feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.
További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
•    a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
•    annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
•    ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
•    a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
•    a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
•    a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
•    tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
Végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
A vállalkozásokat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

 

 
2017. január 25. szerda, 12:31 B.E.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napján jogutódlással megszűnt. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

Bővebben...
 
2016. december 27. kedd, 16:09 B.E.

A jótállási kötelezettség alá eső termékek esetén a vásárló a jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti. Tehát a számla/blokk megléte, vagy hiánya nem lehet feltétele a jótállási igény érvényesítésének.

Bővebben...
 
2016. december 27. kedd, 11:27 B.E.

Amennyiben a terméket elektronikus úton (webáruházban) vásároltuk, abban az esetben a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül elállhatunk a vásárlástól.

Bővebben...
 
2016. december 27. kedd, 11:01 B.E.

Sajnos megeshet, hogy a karácsonyi meglepésnek szánt ajándék nem nyerte el az ajándékozott tetszését, esetleg nem jó a mérete, nem tetszik a színe, vagy csupán már van hasonló darabunk, így szeretnék a terméket visszacserélni.

Bővebben...
 
2016. december 22. csütörtök, 08:00 B.E.

A kötelező jótállás alá tartozó termékek esetén 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül csereigényt érvényesíthet.

Bővebben...
 
2016. december 20. kedd, 17:25 B.E.

Nincs is annál kellemetlenebb meglepetés, mint amikor a tökéletesnek hitt karácsonyi ajándékról szenteste derül ki, hogy nem működik. Ezt a kellemetlenséget úgy kerülhetjük el,

Bővebben...
 
2016. december 14. szerda, 16:12 B.E.

A Karácsonyi időszakban intézett internetes vásárlások esetén vegyük figyelembe, hogy a megnövekedett csomagszámoknak köszönhetően a futárszolgálatok nem mindig tudják tartani a webáruház oldalán feltüntetett szállítási határidőt.

Bővebben...
 
2016. december 12. hétfő, 09:52 B.E.

A karácsonyi nagy rohanásban is fontos figyelni, hogy a megfelelő helyről szerezzük be a karácsonyi ajándékokat, illetve az ünnepi asztalra kerülő finom falatok hozzávalóit.

Bővebben...
 
2016. szeptember 23. péntek, 21:10 B.E.

Egyre többször fordul elő magánszemélyek és cégek esetében is, hogy meg nem rendelt csomag érkezik a nevükre, illetve telefonon vagy email-en értesítik őket az ingyenes, bemutató ajándékcsomag érkezéséről.

Bővebben...
 
2016. május 19. csütörtök, 13:18 B.E.

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszunkat telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával (pl. Skype) is megtehetjük. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszunkat személyesen is közölhetjük az eladóval.

Bővebben...
 
2016. március 17. csütörtök, 22:09 B.E.

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszunkat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetőjének. Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszunkat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen, vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és azt 30 napon belül a vásárló részére elküldeni.

Bővebben...
 
2016. január 25. hétfő, 22:46 B.E.

A nemzeti fejlesztési miniszter jóváhagyta a 2016. évre tervezett fogyasztóvédelmi ellenőrzési programot. A hatóság tájékoztatása szerint a programjukat úgy állították össze, hogy a lehető leghatékonyabban tudják kiszűrni a piacon lévő veszélyes termékeket, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat, és a fogyasztók érdekeit sértő szabálytalanságokat.

Bővebben...
 

Vásárlói kisokos

Tudja, hogy melyek azok az információk amelyeket mindenképp ellenőriznie kell mielőtt bármit megrendelne az interneten?


Irányelveink

Célunk az elektronikus kereskedelembe vetett bizalom erősítése és a vásárlásokban rejlő kockázatok csökkentése.

Regisztráció

Webáruházak, internetes kereskedők, online értékesítési felülettel rendelkező szolgáltatók részére.